СМИ о нас

СМИ "Встречаем пернатых"

26.03.2021

СМИ "Эксклюзивная видеокамера"

12.03.2021

"Зялёныя школы" для дашкалят

25.02.2021

У красавіку 2020 года яслі-сад № 8 Віцебска пачаў рэалізацыю праекта “Зялёныя школы” ў рамках праекта тэхнічнай дапамогі “Далучэнне грамадскасці да экалагічнага маніторынгу і паляпшэння кіравання аховай навакольнага асяроддзя на мясцовым узроўні”, які рэалізуецца ПРААН у Беларусі ў партнёрстве з Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя. Праект працуе ў кірунках “Біяразнастайнасць”, “Энергазберажэнне”, “Водазберажэнне”, “Абыходжанне з адходамі”, “Інфармацыйна-экалагічныя мерапрыемствы па рабоце з мясцовай грамадскасцю (экалагічныя ініцыятывы)”.

“На сёння больш за ўсё калектывам установы зроблена ў кірунку “Біяразнастайнасць”. Пачнём з таго, што зіма — цяжкі час для птушак. У сувязі з гэтым усе групы сада прынялі ўдзел у адпаведных экалагічных акцыях, — расказала загадчыца ўстановы Ілона Францаўна Марчанка. — На дзіцячых участках з’явіліся “птушыныя сталовыя” для зімуючых птушак. Выхавальнікі расказваюць дзецям пра тое, чым можна, а чым нельга карміць птушак. Бацькі разам з дзецьмі зрабілі кармушкі і развесілі іх на тэрыторыі сада, назіраюць за птушкамі, якія прылятаюць пачаставацца кормам. На занятках па маляванні малыя малююць птушак і вельмі радуюцца, што робяць для крылатых сяброў добрую справу. У садзе таксама прайшлі выставы малюнкаў “Дрэвы і хмызнякі парку”, “Птушкі маёй краіны”, выставы восеньскіх букетаў з лісточкаў, экалагічны тыдзень”.

Гульня дапамагае дзецям атрымаць эмацыянальныя ўражанні і ўяўленні аб прыродзе, фарміруе ў дзяцей першаасновы экалагічнага мыслення і свядомасці. Навыкі ўспрымання чалавекам свету закладваюцца праз сумесную творчую дзейнасць дзяцей і дарослых — як у дзіцячым садзе, так і ў сям’і. Педагогі Н.Д.Палінава, К.У.Леаненка, К.С.Шакура распрацавалі гульню “Экавідэакамера du8vitebsk” з папяровымі відэастужкамі, на якіх намаляваны птушкі, якія адлятаюць ад нас у вырай і якія застаюцца зімаваць, матылькі, жукі, розныя жывёлы, занесеныя ў Чырвоную кнігу Беларусі (зубр, мядзведзь і інш). Дзеці групавалі жывёл па розных прыметах: класе, месцы пражывання, спосабе перамяшчэння. Больш за ўсё ўвагу дзяцей прыцягнулі відэастужкі па матывах казкі “Пад грыбком” У.Р.Суцеева і беларускай народнай казкі “Пра быка i яго сяброў”. Малыя складалі аповед-апісанне пра жывёл па мнематабліцы: дзе жыве? (свойская або дзікая жывёла), чым харчуецца? (траваедная жывёла або драпежнік), як перамяшчаецца? (ходзіць, бегае, скача, лётае, поўзае, плавае), да якога класа адносіцца? (птушка, рыбы, звяры, насякомыя). Даўшы апісанне герою казкі, дзеці знахо­дзілі яго сілуэт на відэастужцы. Калі ўсе героі займалі свае месцы, стужка, згодна з правіламі гульні, “праяўлялася” і казка “ажывала” — дзеці разыгрывалі казку. Такім чынам, у гульнявой форме выхаванцы замацавалі свае веды аб прыро­дзе. Гульня “Экавідэакамера” будзе прадстаўлена на фестывалі “Тыдзень гульні і цацкі” Першамайскага раёна Віцебска.

У кірунку “Энергазберажэнне” распрацаваны памяткі па рацыянальным выкарыстанні энергіі дома, прайшлі заняткі “У госці да Берагошы”, а сям’я выхаванкі Лізы Ткачовай рэалізавала творчы праект “Эканомім энергію і цяпло ў доме”. У кірунку “Вода­зберажэнне” сям’я выхаванкі Софіі Кашалапавай таксама рэалізавала творчы праект. Разам з бацькамі дзяўчынка праводзіла доследы “Афарбоўванне вады”, “Лёд, які растае” і інш. Мама Софіі, якая працуе кухарам, склала міні-картатэку “Як можна ачысціць ваду ў хатніх умовах”. Вынікамі сваіх даследаванняў сям’я падзялілася з выхаванцамі старшай групы, якую наведвае Соня. У кірунку “Абыходжанне з адходамі” педагог правяла размову з дзецьмі аб важнасці іх раздзельнага збору.  

У кірунку “Інфармацыйна-экалагічныя мерапрыемствы па рабоце з мясцовай грамадскасцю (экалагічныя ініцыятывы)” музычны кіраўнік А.Я.Рашотка і выхавальнік К.С.Шакура распрацавалі і правялі экалагічнае свята “Сябры прыроды”. Выхаванцы вучыліся арыентавацца на прыпынках экалагічнай сцежкі “Мой любімы яслі-сад”, “Карысныя клумбы”, “Наш агарод”, “Зёлкавае поле”, “Беларуская хатка”. Па выніках мерапрыемства аформлены альбом “Сябры прыроды — гэта мы”. У абласным конкурсе праектаў па эканоміцы і беражлівасці “Энергамарафон-2020” яслі-сад № 8 Віцебска ў намінацыі “Мастацкая работа па прапагандзе эфектыўнага і рацыянальнага выкарыстання энергарэсурсаў” (“Малюнак”) заняў 2-е месца.

“Хочацца верыць, што любоў да прыроды застанецца ў сэрцах выхаванцаў на доўгія гады і дапаможа ім жыць у гармоніі з навакольным светам. Усё добрае ў людзях закладваецца ў дзяцінстве!” — падкрэсліла загадчыца ўстановы.

Автор: Надзея ЦЕРАХАВА

Материал взят с сайта: https://nastgaz.by

свернуть

Для физического развития

16.02.2021

Трудно птицам зимовать

21.12.2020

Сучасны кіраунік, спартсменка, музыкант

03.11.2020

Звязаць сваё жыццё з педагогікай Ілона Францаўна Марчанка марыла заўсёды. Выбар яе быў невыпадковы. Яна, як і яе мама, а таксама родны брат і сястра, працягнула дынастыю педагогаў. Скончыла філалагічны факультэт ВДУ імя П.М.Машэрава па спецыяльнасці “Беларуская мова і літаратура”, затым БДПУ імя Максіма Танка па спецыяльнасці “Менеджмент у адукацыі”. У 2017 годзе Ілона Францаўна прызначана кіраўніком ясляў-сада № 8 Віцебска.

“Вельмі люблю дзяцей і сваю работу, — прызнаецца кіраўнік. — Прыйшоўшы ў яслі-сад № 8, адразу адчула, што трапіла ў каманду аднадумцаў. Добрыя ўзаемаадносіны склаліся з выхаванцамі і іх бацькамі. Да гэтага я працавала музычным кіраўніком у яслях-садзе № 3 Віцебска, намеснікам загадчыка ў яслях-садзе № 57 Віцебска. Вялікую ўвагу мы ўдзяляем імі­джу нашай установы: дызайну памяшканняў, знешняй атрыбутыцы і абавязкова іміджу кіраўніка і яго каманды. Фарміраванне спрыяльнага ўражання ў супрацоўнікаў, або ўнутраны імідж, не менш важнае, чым знешні імідж, або тое, як цябе ацэньваюць бацькі, соцыум. Ужо ў жніўні 2017 года яслі-сад № 8 Віцебска быў прызнаны лепшым сярод устаноў дашкольнай адукацыі Першамайскага раёна ў намінацыі “Рацыянальнае выкарыстанне і эканомія матэрыяльных, грашовых і энергетычных рэсурсаў, умацаванне і абнаўленне матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі”. У прыватнасці, дзякуючы рабоце па праекце “Квітнеючы сад”, дзеці, педагогі і бацькі на тэрыторыі ўстановы высадзілі кветкі: цыніі, васількі, петуніі, аксаміткі, ружы, сальвіі — і маладыя дрэвы, устанавілі вертыкальнае казачнае азеляненне”.

Імідж установы ў першую чаргу стварае кіраўнік. Гэта павінен быць пазітыўны, даведчаны, сучасны і аўтарытэтны чалавек. У 2019 го­дзе Ілона Францаўна атрымала падзяку за актыўны ўдзел у грамадскім жыцці і значны асабісты ўклад у патрыятычнае выхаванне моладзі ад кіраўніка адміністрацыі Першамайскага раёна Віцеб­ска М.В.Арлова. Яслі-сад № 8 размешчаны ў маляўнічым кутку побач са скверам імя Героя Савецкага Саюза М.Ф.Шмырова, дзе прахо­дзяць урокі гісторыі і патрыятызму, музычна-літаратурныя святы да Дня Перамогі, выхаванцы чытаюць вершы, разам з яго дачкой Дзінай Мінаеўнай Шмыровай і кіраўніком раённай адміністрацыі ўскладаюць кветкі да бюста легендарнага партызана. Выхаванцы, бацькі і педагогі даглядаюць сквер. Рэалізаваны праект установы “Дзякуй за мірнае неба”, які аформлены з выкарыстаннем QR-кода. Калі адкрыць спасылку, то можна пачуць чэленджар-песню “Кацюша”, выкананую калектывам ясляў-сада пад акампанемент на акардэоне загадчыцы Ілоны Францаўны. Акрамя таго, у рамках праекта прадстаўлены канспект заняткаў для дашкольнікаў да Дня Перамогі, распрацаваны намеснікам загадчыцы Валянцінай Мікалаеўнай Юрковай, відэакніга памяці, банер “Успомнім усіх пайменна” і лялькі ў вайсковай форме, якія сталі экспанатамі новага міні-музея сада. Гэта вынік сумеснай работы педагогаў, бацькоў і выхаванцаў. З названым праектам дзіцячы сад удзельнічаў у абласным педагагічным клубе “Праблемы. Пошук. Рашэнне” Віцебскага абласнога ІРА.

Яслі-сад № 8 Віцебска рэалізаваў рэспубліканскі інавацыйны праект “Укараненне мадэлі пра­грамна-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу для груп кароткачасовага знаходжання дзяцей ва ўстановах дашкольнай адукацыі”, у выніку якога ва ўстанове былі адкрыты групы кароткачасовага знаходжання “Мацярынская школа” для дзяцей, якія не наведваюць сад. Калектыў сада дзеліцца вопытам работы па фарміраванні ў выхаванцаў элементарных матэматычных уяўленняў, лагічнага і алгарытмічнага мыслення на аснове гульнявых методык. У прыватнасці, арганізуе на працягу навучальнага года відэаканферэнцыі для дашкольных устаноў Віцеб­ска і Віцебскай вобласці. У першай частцы канферэнцыі тэарэтычны матэрыял па тэме прадстаўляе загадчыца. У другой частцы — выхавальніца Ніна Дзмітрыеўна Палінава праводзіць практычную работу з удзель­нікамі канферэнцыі. У трэцяй частцы арганізуецца рэфлексія, падчас якой удзельнікі аналізуюць атрыманую інфармацыю і выказваюць пажаданні, які матэрыял ім хацелася б атры­маць у далейшым. У выніку на электронныя пошты ўдзельнікаў такіх канферэнцый дасылаюцца відэа і канспекты заняткаў, картатэкі гульняў, матэрыял па дзейнасці клуба “Смышлёныш”, дзе ў рабоце з выхаванцамі выкарыстоўваюцца палачкі Кюізенера і блокі Дзьенеша. Малышам у садзе таксама прапануецца падрыхтоўка да школы (навучанне чытанню па методыцы Зайцава), гурток “Мама, я сам…”, дзіцячы фітнес, харэаграфія.

Ва ўстанове рэалізуецца творчы праект “Грошы. Што гэта?”, у рамках якога выхавальнікі праводзяць гутаркі з дзецьмі, аформілі альбом з малюнкамі, вырабілі дыдактычныя гульні, банкамат, які папоўніў прадметнае асяроддзе, і распрацавалі сюжэтна-ролевыя гульні, падчас якіх дзеці вывуча­юць правілы куплі-продажу, вучацца суадносіць кошт тавару, набыва­юць практычныя навыкі абыходжання з грашыма. Створаны міні-музей грошай, экспанаты для якога збіралі з дапамогай баць­коў, дзе размешчаны альбомы “Калекцыя манет”, калекцыя папяровых грошай розных краін і часоў, наглядна прадстаўлены спосабы назапашвання і зберажэння грошай: ашчадныя кніжкі, электронныя банкаўскія карты, скарбонкі, а таксама “першыя грошы” — ракавінкі, соль, футра. На занятках па кан­струяванні і дызайне выхаванцы вырабляюць кашалькі, упрыгожваюць іх. Малышы таксама ўдзель­нічаюць у драматызацыях па тэме (казка “Муха-цакатуха”).

Побач з дашкольнай установай знаходзіцца Віцебскае дзяржаўнае вучылішча алімпійскага рэзерву з вялікім стадыёнам і лыжаролернай трасай. Выхаванцы ўстановы і педагогі прымаюць актыўны ўдзел у раённых конкурсах і спаборніцтвах, якія праводзяцца на стадыёне. Ілона Марчанка штогод удзельнічае ў культурна-спартыўным свяце “Лучаская лыжня”, дзе займае прызавыя месцы сярод кіраўнікоў устаноў адукацыі Першамайскага раёна. У лыжнай гонцы сярод настаўнікаў і выхавальнікаў устаноў агульнай сярэдняй і дашкольнай адукацыі сярод мужчын на дыстанцыі 1,5 км кіраўнік фізічнага выхавання малады спецыяліст установы Аляксей Уладзіміравіч Шавалда ўвайшоў у дзясятку лепшых лыжнікаў. А ў конкурсе “Педагагічны дэбют” сярод устаноў дашкольнай адукацыі Першамайскага раёна педагог прадставіў заняткі па фізічнай культуры і ў другім туры ў анлайн-галасаванні заняў 1-е месца. Застаўся апошні конкурсны этап: відэапрэзентацыя і майстар-клас ад педагогаў ясляў-сада № 8.

Для рознабаковага развіцця дзяцей і іх сацыялізацыі на дваровай тэрыторыі ўстановы аформлены тэматычныя веранды: “Мастацка-эстэтычная”, “Беларуская хатка”, “Экалагічная”, “Веранда бяспекі”. Гэты вопыт перанялі іншыя дзіцячыя сады раёна. Летам гэтага года ў мастацка-эстэтычнай верандзе прайшоў канцэрт, прысвечаны юбілею ўстановы. Адкрыў мерапрыемства ансамбль дзяўчынак-барабаншчыц старшай групы. Гукі марша былі чутныя ў розных канцах Віцебска. На свяце дзяўчынкі дэманстравалі капялюшыкі, а хлопчыкі — гальштукі, вырабленыя сумесна з бацькамі.

“Наш яслі-сад — жывы арганізм, які расце, развіваецца, — га­во­рыць Ілона Францаўна. — Імкнёмся дакрануцца да кожнага сэрца, каб напоўніць яго дабрынёй і любоўю. Бо нашы дзеці — самыя таленавітыя! Супрацоўнікі — самыя творчыя і працавітыя! Кожны з іх робіць сваю справу так, каб мамы і таты былі спакойныя за сваіх дзетак. У сваю чаргу бацькі — нашы галоўныя памочнікі ў важнай місіі — выхаванні будучых грама­дзян горада і краіны”.

Автор: Надзея ЦЕРАХАВА

Материал взят с сайта: https://nastgaz.by

свернуть

Чем опасен электрический ток?

02.11.2020

Знания через игры-занятия

22.10.2020

СМИ "Цветущий сад"

13.08.2020

Аллея сирени в подарок

08.06.2020

На заняткі па здароўе і сілу

25.05.2020

Аляксей Уладзіміравіч Шавалда — кіраўнік фізічнага выхавання ясляў-сада № 8 Віцебска. Прафесію малады чалавек выбраў па парадзе свайго настаўніка фізкультуры Старалядненскай сярэдняй школы Лепельскага раёна Аляксандра Мікалаевіча Зайцава. Юнак скончыў Віцебскі дзяржаўны ўніверсітэт імя П.М.Машэрава па спецыяльнасці “Фізічная культура” ў 2018 годзе. Яшчэ на 4 курсе Аляксей Уладзіміравіч прыйшоў працаваць у дзіцячы сад. Дарэчы, яго сястра Тамара Дубінец таксама працуе выхавальнікам, толькі  ў яслях-садзе № 4 Лепеля. Акрамя абавязковых фізкультурных заняткаў з малышамі, А.У.Шавалда дадаткова вядзе ў іх фітнес, а таксама трэніруе педагогаў дашкольнай установы.

“У школе маім любімым прадметам была фізкультура, — гаво­рыць Аляксей. — Я часта выступаў за школу на спартыўных спаборніцтвах. Асабліва мне падабаўся настольны тэніс і лёгкая атлетыка. Сярэдні бал атэстата пасля заканчэння школы ў мяне быў вышэйшы за 8, што дазволіла без праблем паступіць ва ўніверсітэт на бюджэтнае аддзяленне, дзе я таксама быў актыўным удзельнікам спартыўных спаборніцтваў па настольным тэнісе, займаў прызавыя месцы. Ва ўніверсітэце канчаткова вызначыўся і са сваім кірункам у спорце — лёгкая атлетыка.

На 3 курсе мяне адправілі на практыку ў школу, дзе я зразумеў, што гэта не зусім тое, чым бы мне хацелася займацца. Вучні, якія прыходзілі да мяне на ўрокі, не праяўлялі асаблівага энтузіязму да заняткаў фізкультурай, адносіліся да яе як да другаснага прадмета. Мне ж хацелася бачыць аддачу ад сваёй працы. Зусім іншая справа — дашкольнікі! З першых дзён работы ў дзіцячым садзе я заўважыў, што ўсім малым падабаецца займацца фізічнай культурай. Яны з нецярпеннем чакалі ранішнюю гімнастыку, спартыўныя мерапрыемствы. Я задумаўся над тым, як жа правільна арганізаваць сваю работу з малышамі, каб і ў далейшым фізічныя практыкаванні, рухальная актыўнасць займалі ў іх жыцці адно з вядучых месцаў. Як педагог я паставіў перад сабой мэту: не проста вучыць дзяцей выконваць фізічныя практыкаванні, а ўсебакова развіваць кожнага выхаванца, удасканальваць іх індывідуальныя, фізічныя, маральныя і валявыя якасці. Кожнае дзіця таленавітае і непаўторнае, трэба толькі дапамагчы яму раскрыцца. І калі яно з дзяцінства здаровае душой і целам, то абавязкова вырасце добрым чалавекам, а фізкультура і спорт дапамогуць яму ў гэтым”.

У калектыве Аляксей Уладзіміравіч зарэкамендаваў сябе як кампетэнтны спецыя­ліст, які валодае методыкай правядзення сучасных заняткаў, накіраваных на паўнавартаснае фізічнае развіццё дзяцей. Ён праводзіць прадметныя, вучэбна-трэніровачныя, сюжэт­ныя, гульнявыя, аздараўленчыя і тэматычныя заняткі. Спартыўныя святы, дні здароўя і забавы таксама з’яўляюцца неад’емнай часткай прафесійнага жыцця Аляксея Ула­дзіміравіча. У дашкольным узросце вядучай дзейнасцю з’яўляецца гульня. Гульні-падарожжы, гульні-эстафеты — такія формы работы выкарыстоўвае педагог. Фізкультурныя заняткі, ранішнюю гімнастыку ён арганізоўвае пад музычнае суправаджэнне, час ад часу яму акампаніруе на фартэпіяна музычны кіраўнік сада Алеся Яўгенаўна Рашотка. Для агульнаразвіццёвых практыкаванняў А.У.Шавалда падбірае дзіцячыя, вясёлыя, энергічныя песенькі і распрацоўвае спецыяльныя комплексы практыкаванняў. Дыхальную гімнастыку, самамасаж, рэфлексію супра­ваджае дзіцячымі вершамі.

Дзеці заўсёды ўважліва слухаюць яго і дакладна выконваюць каманды, пры гэтым педагог ніколі не павышае на іх голас. Адначасова з навучаннем і ўдасканаленнем рухальных уменняў і навыкаў у дзяцей ён вырашае задачы па выхаванні ў іх свядомых адносін да свайго здароўя, прывівае асновы здаровага ладу жыцця. Дзеці з радасцю ідуць у спартыўную залу да Аляксея Ула­дзіміравіча, каб расці здаровымі і моцнымі.

Бацькі выхаванцаў спачатку былі крыху здзіўлены з’яўленню юнака ў дзіцячым са­дзе, але неўзабаве ён заваяваў іх давер і павагу. Яны актыўна пачалі прыводзіць дзяцей на заняткі гуртка “Дзіцячы фітнес”, якія дадаткова праводзіць Аляксей Уладзіміравіч. Зімой ён вучыць дзяцей катацца на лыжах. Для гэтага на тэрыторыі дашкольнай установы пракладваецца лыжня. У 2018 годзе выхаванцы Аляксея Уладзіміравіча занялі 3-е месца ў лыжных гонках Першамайскага раёна “Лучаская лыжня” на дыстанцыі 0,3 км. Малады чалавек таксама ўдзельнічаў у лыжных спаборніцтвах і ўвайшоў у дзясятку лепшых. Дарэчы, у першынстве прымала ўдзел і загадчыца ясляў-сада № 8 Віцебска Ілона Францаўна Марчанка.

На тэрыторыі ўстановы размешчаны стадыён, дзе выхаванцы праводзяць шмат часу за гульнямі. Пад наглядам педагогаў малыя з задавальненнем катаюцца на дзіцячым электраматацыкле, які падарыла ўстанове сям’я аднаго з выхаванцаў, а таксама на веласіпедах, якія таксама ёсць ва ўстанове.

Аляксей Уладзіміравіч за любую справу бярэцца з энтузіязмам і зараджае іншых сваёй энергіяй. А выхавальнікі дашкольнай установы падтрымліваюць яго пачынанні і дапамагаюць у арганізацыі і правядзенні розных мерапрыемстваў, дзе ён часта выконвае галоўную ролю. Аляксей Уладзіміравіч дапамагае калегам пры падрыхтоўцы да свят, афармляе музычную залу, выконвае некаторыя рамонтныя работы, адказвае за работу сайта ўстановы. Малады чалавек браў удзел у складанні электроннай прэзентацыі “Кніга памяці” да Дня Перамогі. У яе ўвайшлі матэрыялы педагогаў і выхаванцаў дашкольнай установы пра сваякоў — удзельнікаў Вялікай Айчыннай вайны. Акрамя таго, А.У.Шавалда праводзіць заняткі па фітнесе для сваіх калег, дзе прапануе камбінаваныя трэніроўкі, комплексы практыкаванняў, у якія абавязкова ўваходзіць кардыянагрузка, практыкаванні на расцяжку з улікам узросту і фізічных магчымасцей кожнага. У планах маладога чалавека арганізаваць заняткі фітнесам для бацькоў выхаванцаў, а таксама пачаць ву­чыць малышоў гульні ў настольны тэніс. 

Для прафесійнага развіцця Аляксей Уладзі­міравіч наведвае метадычныя аб’яднанні кіраўнікоў фізічнага выхавання Першамайскага раёна Віцебска, ён стаў пераможцам першага тура фестывалю “Педагагічны дэбют” Першамайскага раёна Віцебска (выйшаў у фінал, дзе пазмагаецца за 1-е месца). У вольны час падтрымлівае сваю спартыўную форму, трэніруецца, бегае. Плануе звязаць свой далейшы лёс са спортам, паспрабаваць сябе ў трэнерскай дзейнасці, якую хацеў бы сумяшчаць з работай у дашкольнай установе. Ён шмат чытае пра арганізацыю фізкультурнай работы з дашкольнікамі, чэрпае з літаратуры новыя ідэі для сваіх заняткаў і абавязкова рэалізоўвае іх.

Автор: Надзея ЦЕРАХАВА

Материал взят с сайта: https://nastgaz.by

свернуть

З апорай на традыцыі і інавацыі

09.04.2020

Тры гады назад Ілона Францаўна Марчанка стала кіраўніком ясляў-сада № 8 Віцебска і пачала рэалізоўваць цікавыя адукацыйныя ініцыятывы і праекты, працягваючы традыцыі, якія склаліся ва ўстанове (у першую чаргу звязаныя з патрыятычным выхаваннем дзяцей), і прапаноўваючы новыя напрамкі развіцця.

Рыхтуемся да Дня Перамогі

“Памяць… Яна вечная, яна ў старых фатаграфіях і рэчах, якія не даюць забыцца пра гераічныя даты з гісторыі нашай краіны, — гаворыць Ілона Францаўна. — Напярэдадні святкавання 75-годдзя Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне наш калектыў па традыцыі праводзіць для дзяцей патрыятычныя заняткі, гутаркі, экскурсіі, рэалізоўвае праекты. У рамках рэспубліканскай патрыятычнай акцыі “Беларусь памятае” сумесна з бацькамі выхаванцаў мы сабралі матэрыял пра ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны, нашых дзядуляў і бабуль. Цяпер у яслях-садзе № 8 Віцебска ёсць свая кніга памяці. У яе ўвайшлі і ўспаміны Міхаіла Цімафеевіча Дабракова, удзельніка вайны, прадзеда нашай выхаванкі Настассі Хамічэнка. Ветэрану ў гэтым годзе спаўняецца 100 гадоў! Дваццацігадовага Міхаіла прызвалі ў армію ў 1940 годзе ў Заходнюю Украіну ў горад Дубно. Яго франтавыя будні пачаліся ў складзе 3-га Украінскага фронту. Усю вайну Міхаіл Дабракоў правёў на тэрыторыях Украіны, Малдавіі, Румыніі, Балгарыі, Югаславіі, Чэхаславакіі. Аб пройдзеных баях нагадваюць не толькі шрамы і асколкі, але і медаль “За адвагу”, ордэн Славы ІІІ ступені, атрыманыя за доблесць.     

Сумеснымі намаганнямі быў распрацаваны і выраблены банер “Успомнім усіх пайменна” і лялькі ў ваеннай форме, якія сталі экспанатамі новага міні-музея ясляў-сада. Форму для лялек пашылі педагогі Ніна Палінава і Мая Абраменка сумесна з мамамі выхаванцаў і дзяўчынкамі з малодшай і сярэдняй груп, якія з задавальненнем прынялі ўдзел у сюжэтна-ролевай гульні “Атэлье”. Мама Алена Скоблава з задавальненнем вучыла дачку Насцю азам швейнага майстэрства. У іх атрымаўся цудоўны касцюм ваеннай медсястры. З LEGO-канструктара хлопчыкі пабудавалі комплекс “Парад ваеннай тэхнікі”: танкі, самалёты, верталёты і інш. Канструктар дапамагае ім увасабляць у жыццё задумы, захоплена будаваць і фантазіраваць, бачачы канчатковы вынік сваёй працы. З 2020 года ўстанова ўдзельнічае ў абласным праекце “Інфарматыка без разеткі”.

Яслі-сад № 8 Віцебска размешчаны побач са скверам імя Героя Савецкага Саюза М.Ф.Шмырова. Штогод напярэдадні 9 Мая ва ўстанове праводзяцца музычна-літаратурныя святы, прысвечаныя Дню Перамогі, дзе выхаванцы чытаюць вершы, а таксама ўскладаюць кветкі да бюста героя разам з кіраўніком адміністрацыі Першамайскага раёна Віцебска Мікалаем Валер’евічам Арловым і дачкой легендарнага партызана Дзінай Мінаеўнай Шмыровай. Дзеці разам з бацькамі і педагогамі даглядаюць сквер, у рамках рэспубліканскай акцыі “Пасадзі дрэва” высадзілі ў ім елкі, кедры, каштаны. Выхаванцы наведваюць музей М.Ф.Шмырова, які знаходзіцца ў сярэдняй школе № 43 Віцебска, слухаюць там пра подзвіг партызан на чале з бацькам Мінаем. Экскурсавод Тамара Марчык даступна расказвае дзецям пра подзвіг нашага народа ў бараць­бе з нямецка-фашысцкімі захопнікамі. Па традыцыі выхаванцы разам з педагогамі і вучнямі школы ўскладаюць кветкі да бюста М.Ф.Шмырова ў холе школы.

Разнастаіць адукацыйны працэс

Ва ўстанове шануюць традыцыі і ў той жа час рэалізоўваюць новыя праекты, пашыраюць спектр адукацыйных паслуг. Найбольшай папулярнасцю ў дзяцей карыстаюцца заняткі харэаграфіяй, фітнесам, у гуртку па развіцці лагічнага мыслення “Смышлёныш” з выкарыстаннем палачак Кюізенера, блокаў Дзьенеша. У садзе ёсць пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі. Настаўнік-дэфектолаг Любоў Іванаўна Ціханава выкарыстоўвае метад мадэлявання для развіцця маўлення выхаванцаў. У 2019 го­дзе на маўленчую норму выйшлі 68% дзяцей, якія займаліся ў пункце. Дашкольную ўстанову наведвае дзіця з інваліднасцю па зроку, з якім таксама вядзецца індывідуальная работа.

Своеасаблівай фішкай сада стала афармленне на вулічных гульнявых пляцоўках тэматычных веранд: мастацка-эстэтычнай, экалагічнай, “Беларускай хаткі”, дзе педагогі праводзяць з дзецьмі заняткі і сюжэтна-ролевыя гульні. Напрыклад, для “Веранды бяспекі” педагогі з бацькамі выхаванцаў зрабілі святлафоры, макеты аўтамабіляў, дзіцячыя касцюмы пажарных, ратавальнікаў, інспектараў ДАІ, гульнявы дапаможнік “Камізэлька бяспекі”. На верандзе прахо­дзяць заняткі з удзелам інспектараў МНС і ДАІ. Гэта натхніла педагогаў на ўдзел у гарадскім творчым марафоне “Планета бяспекі!”.

Побач з дашкольнай установай знахо­дзіцца Віцебскае дзяржаўнае вучылішча алімпійскага рэзерву з вялікім стадыёнам і лыжа-ролернай трасай. Выхаванцы і педагогі прымаюць актыўны ўдзел у раённых конкурсах і спаборніцтвах, якія тут право­дзяцца. У лыжнай гонцы сярод настаўнікаў і выхавальнікаў устаноў агульнай сярэдняй і дашкольнай адукацыі Першамайскага раёна на дыстанцыі 1,5 км сярод мужчын выступаў кіраўнік фізічнага выхавання сада малады спецыяліст Аляксей Уладзіміравіч Шэвалда, які ўвайшоў у топ-10 лепшых лыжнікаў. Ён таксама стаў пераможцам першага тура раённага фестывалю “Педагагічны дэбют”. У лыжнай гонцы раёна сярод кіраўнікоў устаноў дашкольнай адукацыі на дыстанцыі 0,5 км у 2018 годзе загадчыца ўстановы Ілона Францаўна Марчанка фінішавала першай і была ўзнагароджана дыпломам і медалём.

У дзіцячы сад разам з мамай

На базе сада на працягу двух гадоў рэалізоўваўся рэспубліканскі інавацыйны праект “Укараненне мадэлі праграмна-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу для груп кароткачасовага знахо­джання дзяцей ва ўстановах дашкольнай адукацыі” пад навуковым кіраўніцтвам Людмілы Мікалаеўны Варанецкай, дацэнта кафедры педагогікі ФСПТ БДПУ імя Максіма Танка, кандыдата педагагічных навук. У рамках праекта ў садзе былі адкрыты групы кароткачасовага знаходжання “Мацярынская школа” для дзяцей, якія не наведваюць сад. Было абсталявана памяшканне для заняткаў у групах, набыты цацкі і дапаможнікі, камп’ютары, DVD-прайгравальнікі, музычныя цэнтры, складзена фанатэка музычных твораў згодна з вучэбнай праграмай дашкольнай адукацыі. Рэалізацыя праекта ажыццяўлялася па наступных напрамках: работа з педагогамі (трэнінгі, семінары-практыкумы, кансультацыі); работа з выхаванцамі, якія наведваюць мацярынскую школу: у форме гульняў і інтэграваных заняткаў, прадметна-практычнай дзейнасці па асноўных тэмах розных адукацыйных галін вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі. Быў інтэграваны змест заняткаў адукацыйных галін “Мастацтва” (“Музычная дзейнасць”) і “Дзіця і прырода”. Падчас заняткаў у мацярынскай школе дзеці набывалі неабходныя камунікатыўныя ўменні, вучыліся ўзаемадзейнічаць паміж сабой і з дарослымі, дзейнічаць у адпаведнасці з атрыманымі ад дарослага ўказаннямі, пашыралі свой кругагляд; работа з бацькамі выхаванцаў групы кароткачасовага знаходжання дзяцей: сходы, трэнінгі, кансультацыі, удзел бацькоў і дзяцей у ранішніках і забавах.

Педагогі-інаватары назапасілі і абагульнілі адпаведны вопыт, распрацавалі канспекты спецыяльна арганізаванай дзейнасці, вучэбныя дапаможнікі “Развивалочка”, “Я іду — за руку матулю вяду”, “Віцебск — горад, у якім я нарадзіўся”. За два гады каля 38 сем’яў, наведваючы разам з дзецьмі заняткі ў групах кароткачасовага знаходжання, павысілі сваю педагагічную кампетэнтнасць. Дзеці ў далейшым лёгка адаптаваліся да ўстановы адукацыі. На базе сада плануецца адкрыць рэсурсны цэнтр па распаўсюджванні і ўкараненні ў педагагічную практыку інавацыйнага вопыту і падрыхтаваць да выдання назапашаныя матэрыялы па арганізацыі адукацыйнага працэсу.

Ілона Францаўна падзялілася водзывам адной з мам: “У мацярынскую школу з вялікай радасцю ідуць малыя і іх мамы. Група працуе два разы на тыдзень. Мы з дачушкай Сашай наведваем школу з верасня і робім гэта з вялікім задавальненнем. Нават дождж нас не спыняе. Намаганнямі педагагічнага калектыву для дзяцей створаны ўсе ўмовы для развіцця. Займаецца з намі педагог-псіхолаг, музычны кіраўнік, кіраўнік фізічнага выхавання і выхавальнікі першых малодшых груп. Педагогі знаходзяць падыход да кожнага. Мамы сумесна з дзецьмі танцуюць, малююць, гуляюць і радуюцца поспехам. Педагогі выкарыстоўваюць палачкі Кюізенера і блокі Дзьенеша, LEGO-канструктар, розныя віды пластыліну, сухі басейн і інш. Слёзы радасці на вачах, калі я бачу сваё дзіця на занятках. Мацярынскую школу ў яслях-садзе № 8 можна назваць школай радасці для бацькоў і дзяцей”.

Автор: Надзея ЦЕРАХАВА
Материал взят с сайта: https://nastgaz.by
свернуть

Мини-музей «Военная форма»

06.04.2020

Мини-музей «Военная форма» открылся в яслях-саду № 8. Над его созданием трудились воспитанники дошкольного учреждения, их педагоги и родители.

Мальчики из лего-конструктора сделали «Парад военной техники». Рядом с танками, самолетами и вертолетами расположились куклы в военной форме. Одежду пошили педагоги учреждения образования Нина Полинова, Майя Абраменко совместно с девочками из младшей и средней групп. Помощь оказали и родители. К примеру, Елена Скоблова с удовольствием учила дочь Настю азам швейного мастерства. У них получился чудесный костюм военной медсестры.

Как отметила заведующий детским садом № 8 Илона Марченко, в дошкольном учреждении уделяют большое внимание патриотическому воспитанию подрастающего поколения. В рамках республиканской акции «Беларусь помнит» в яслях-саду разработали и изготовили баннер «Вспомним всех поименно». Также здесь прошла поисковая акция «Память о героях жива в наших сердцах». Педагоги и родители собрали материал о своих родных — ветеранах Великой Отечественной войны. Теперь в саду есть собственная книга памяти.

— Ежегодно воспитанники средней и старшей групп посещают областной музей Героя Совет­ского Союза М. Ф. Шмырева, — рассказала Илона Францевна. — Здесь экскурсовод Тамара Марчик проводит для них урок патриотизма. По традиции воспитанники вместе с педагогами в канун 9 Мая возлагают цветы к бюсту М. Ф. Шмырева, который расположен в холле СШ № 43, а также в сквере, который носит его имя.

Автор: www.vitbichi.by
Материал взят с сайта: http://www.vitbichi.by
свернуть

Публикация в журнале "Руководитель учреждения дошкольного образования" №2, февраль 2020 г.

24.02.2020

«МЫ ВСЕ — ОДНО ЦЕЛОЕ, МЫ ОБЪЕДИНЕНЫ ОДНОЙ ИДЕЕЙ» 

Мы продолжаем знакомиться с опытом работы руководителей учреждений дошкольного образования. Сегодня беседуем с заведующим государственным учреждением образования «Ясли-сад № 8 г. Витебска» Илоной Францевной МАРЧЕНКО.

Редакция: Илона Францевна, расскажите, с чего начался ваш профессиональный путь?

Илона Францевна: Все началось с педагогики! Я поступила в ГУО «Витебский государственный институт имени П. М. Машерова» по специальности «Белорусский язык и литература», а затем продолжила обучение в ГУО «Белорусский государственный педагогический университет имени Максима Танка» по специальности «Менеджмент в образовании». Даже и не заметила, как мой педагогический стаж превысил 15 лет, а в 2017 году я стала руководителем учреждения дошкольного образования. На данный момент у меня высшая квалификационная категория.

Я люблю свою работу, выкладываюсь на 100 % и, конечно, оберегаю свой храм детства — ГУО «Ясли-сад № 8 г. Витебска».

Ред.: Познакомьте нас с вашим храмом детства!

И.Ф.: Дошкольное учреждение работает с 1965 года. Сейчас у нас 5 групп, которые посещают 90 детей, а за их здоровье, безопасность, воспитание, питание отвечают 30 работников. Кстати, наше учреждение заняло призовое место в районном смотре-конкурсе на лучшую организацию питания и работе по пропаганде здорового питания в учреждениях образования среди Первомайского района г. Витебска.

Помимо того, что мы проводим всевозможные мероприятия как для детей, так и для их родителей, мы стараемся быть в тренде: на занятиях используем палочки Кюизенера, блоки Дьенеша, проводим детский фитнес. А в результате участия в республиканском инновационном проекте «Внедрение модели программно-методического обеспечения образовательного процесса для групп кратковременного пребывания детей в учреждениях дошкольного образования» был обобщен опыт педагогов, а также оформляется ресурсный центр и сенсорная комната. Мы все — одно целое, мы объединены  одной идеей. Это доказывают наши поступки и «волшебное» место, в котором расположен ясли-сад. Наш храм детства находится рядом со сквером имени Героя Советского Союза М. Ф. Шмырева, где мы не только проводим уроки истории и патриотизма. Совместно с детьми, их родителями, педагогами мы ухаживаем за этим местом. И это не осталось без внимания — наше учреждение получило благодарность за активное участие в патриотическом воспитании молодежи от главы администрации Первомайского района Н. В. Орлова. Также мы приняли участие в республиканской акции «Посади дерево» — высадили в сквере елочки, каштаны, кедры. А в преддверии празднования 75-летия Победы в Великой Отечественной вой не в рамках республиканской акции «Салют Победы — 75!» начали проводить мероприятия по патриотическому воспитанию детей дошкольного возраста . Но это еще не все! В шаговой доступности от нас находится ГУО «Витебское государственное училище олимпийского резерва» с большим стадионом и лыже-роллерной трассой. Воспитанники, их родители и педагоги принимают активное участие в районных конкурсах и соревнованиях, проводимых на стадионе. Кстати, представители нашего учреждения занимали призовые места на этих состязаниях.

Ред.: Илона Францевна, а вы сами участвуете в спортивных соревнованиях?

И.Ф.: Руководитель во всем должен быть примером. Не очень люблю хвастаться, но все же с гордостью поделюсь с вами. В 2018 году на культурно- спортивном празднике Первомайского района г. Витебска «Луческая лыжня» я финишировала первой в лыжной гонке среди руководителей учреждений дошкольного образования на дистанции 500 м. А в прошлом году на этих же соревнованиях я заняла второе место!

Ред.: А есть ли у ваших воспитанников возможность проявить свои таланты?

И.Ф.: Чтобы проявить талант, его сначала нужно развить! Для этого у нас созданы все условия: тематические веранды, в которых проходят занятия и сюжетно- ролевые игры. Например, в «Веранде безопасности» педагоги с родителями воспитанников изготовили светофоры, макеты автомобилей, детские костюмы пожарных, спасателей, инспекторов ГАИ. Это стало поводом поучаствовать в городском творческом марафоне «Планета Безопасности!». Благодаря таким мероприятиям у детей появляется возможность проявить себя, а у педагогов — расширить свой опыт. Также хочу отметить, что наше учреждение награждено за обновление и укрепление материально- технической базы. За свои достижения ясли-сад получил диплом и подарок из рук начальника отдела по образования Первомайского района г. Витебска П. П. Краско.

Ред.: Ваш коллектив — это кто?

И.Ф.: Коллектив для меня — это прежде всего люди, которых я уважаю.

Все мы — команда единомышленников. У нас нет текучки кадров, штат укомплектован полностью. Кстати, в этом году яслям-саду исполняется 55 лет. В честь этого праздника хочу рассказать о педагогах, на которых лежит большая ответственность — воспитание и развитие детей. Мозговым центром являются В. Н. Юркова, заместитель заведующего по основной деятельности, и опытные педагоги А. Н. Анкудович, М. М. Абраменко, О. В. Дергачева, которые постоянно находятся в творческом поиске. Наставниками для молодого поколения у нас принято называть воспитателей Н. Д. Полинову, Е. А. Семенову и Т. М. Егорову. Правду говорят, что красота спасет мир! Эту красоту нам дарят музыкальный руководитель А. Е. Рашотко и руководитель физического воспитания А. В. Шевалдо. Они открывают детям мир музыки, спорта и активно участвуют в методических объединениях, конкурсах, проектах, а также организуют мероприятия с родителями, детьми и педагогами. И, конечно, важную миссию выполняет наш педагог- психолог Е. В. Леоненко, которая создает душевный комфорт в учреждении. Все работники учреждения дошкольного образования — от педагогических кадров до обслуживающего персонала — являются участниками образовательного процесса. Без них мы не смогли бы создать условия для полноценного развития детей. Спасибо вам всем!

Ред.: Какой интересный случай вам запомнился?

И.Ф.: Ежедневно я обхожу группы, общаюсь с детьми. Так приятно, когда дети бегут обниматься! А ребята постарше еще и рассказывают свои истории. Однажды Лера, воспитанница старшей группы, у меня спросила, знаю ли я, как зовут ее куклу. Я долго гадала… Лера сообщила, что ее куклу зовут Илона Францевна. Этот случай запал мне в душу.

Ред.: Опираясь на свой опыт, какое напутствие вы можете дать начинающим руководителям учреждений дошкольного образования?

И.Ф.: Формируйте команду. Как показала практика, грамотно организованная команда качественно работает и улучшает имидж учреждения дошкольного образования. Работайте в триаде: дети — родители — педагоги. Если учреждение добивается успеха, то каждый его работник, родитель и воспитанник оказывается победителем.

Ред.: Какими качествами, по вашему мнению, должен обладать руководитель учреждения дошкольного образования?

И.Ф.: Целеустремленностью, «мышлением победителя», высоким профессионализмом, умением организовать коллектив, принимать мудрые нестандартные решения и физической закалкой. А главное — нужно искренне любить детей!

ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ «ЯСЛИ-САД № 8 Г. ВИТЕБСКА»

ГУО «Ясли-сад № 8 г. Витебска» оборудован пунктом коррекционно- педагогической помощи для детей с легкими нарушениями речи. На территории есть игровые участки для каждой группы, спортивная площадка, лыжня (зимой), велосипедная дорожка, беговая дорожка, яма для прыжков, площадки для спортивных игр в баскетбол, волейбол, городки. Кроме того, есть вертикальное озеленение, огород, тематические веранды (экологическая, музыкально-эстетическая, «Белорусская хатка», «Веранда безопасности»).

Беседовал Юрий КОСЬКО, редактор журнала "Руководитель учреждения дошкольного образования". Минск

свернуть

«Неделя игры и игрушки»

03.02.2020

В государственном учреждении образования «Ясли-сад № 8 города Витебска» прошла «Неделя игры и игрушки» по формированию основ экономической культуры у детей дошкольного возраста.

В качестве средств формирования основ экономической культуры использовались дидактические, сюжетно-ролевые игры. В игре при выполнении заданий у детей формируются представления о деньгах как источнике дохода, о семейном бюджете, его планировании, рыночных понятиях, умение соизмерять свои потребности с возможностями семейного бюджета. Малышей учат применять способы бережного отношения к ресурсам и их экономного расходования (выключать воду при намыливании рук, не включать большой напор воды, выключать свет, если никого нет в комнате и др.). В играх моделировались реальные жизненные ситуации: операции купли-продажи, производства и сбыта готовой продукции...

Соединение учебно-игровой и реальной деятельности наиболее эффективно для усвоения детьми дошкольного возраста основ экономических знаний. В ходе "Недели игры и игрушки" педагогами учреждения образования для реализации образовательной области "Ребенок и общество" учебной программы дошкольного образования изготовлена игрушка (игровое пособие) ЭКОНОМКА.BY (для детей 5-7 лет) и представлена на конкурс игр и пособий Первомайского района Витебска.
Автор: www.vitbichi.by
Материал взят с сайта: http://www.vitbichi.by
свернуть

Мир конструирования

09.11.2019

"Пасадзі дрэва"

25.04.2019

Как Баба Яга лыжню запутала

04.02.2019

Игровая веранда ПДД

07.07.2018

"Тигры"+"Медведи"=дружба

06.01.2018

Учат безопасности

21.12.2017

Для адаптации малышей

21.10.2017

Публикация в СМИ!

21.10.2017

Публикация в СМИ

13.10.2017

Имя героя

13.05.2017

Помогли пернатым

29.04.2017

Домик для птушак

27.04.2017

Ход конем

04.03.2017

Безопасное детство

17.01.2017